tirsdag 12. april 2011

Mobasa.... Kenya

I helga var vi noen jenter som dro en tur til Kenya og byen Mombasa. Vi hadde hørt av flere at det var en gøy by å få med seg og at det var fine strender på alle kanter av byen... Vi dro tidlig på fredags morra for å gå med en lokal Dalladalla fra Tanga til Mombasa... Dalladallane er en bil på størrelse med en 'toyota high hise og der klarer de å få plass til opp til 20 mennesker og det er mange på min størrelse her nede så det er helt utrolig... Folk har også med seg mye bagasje... Så man sitter ubehagelig og trangt og det homper ganske godt... Men det er veldig billig og greit å reise på denne måten for studenter for en 5 timers busstur betalte vi den nette sum av 45 kr..

Første dagen vi kom til Mombasa hadde Kine, Ingrid og Elin et godt forslag om at vi skulle finne turist informasjone og få de til å hjelpe oss med å finne hotell og taxsi noe som viste seg og være en svært god ide...

De fant et fint hotell og vi overnattet der en natt men, så var vi litt skuffet over stranda og bestemte oss for å ta en tur til Diani beach dagen etter...

Men først en runde rundt i byen.... med guide... målet var en gitar..... og Kine ville gjenre få med seg noen severdigheter som gamlebyen og fort jesus.... Vi var også innom et kryddermarked og der fikk vi smake på pasjonsfrukt fra zanzibar og fra Kenya... Den Kenyanske var best.. Elin fikk kjøpt seg en spesiell krydder te som lukta velig godt. Og vi endte også opp med en halv kilo pasjonsfrukter

Når vi kom til Diani beache fikk vi høre om en helt spesiell resturant den var som en gråtte og het Ali Barbours cave.. Det var en helt spesiell resturant og det var nydlig mat.. Det var ikke tak så du kunne sitte å se på stjernene visst du hadde lyst til det.... Den perrfekte resutrant visst du ville gå ut med en du er glad i... Det var mest par også oss da...

Ellers koster vi oss og danset og spilte biljard og det var helt topp. På Diani beach hadde vi ei kemping hytte og det var veldig koselig... Selv om vi fikk litt sjokk når vi først så den, så var den ganske god hadde også kjøkken så vi kunne spise frokost der.... Nydelig med brød og ost og skinke..

Ellers hadde vi en kjempe tur med mye morro og undertegnede kan vel gå av med seieren som turens Klovn.... Men hva gjør vel det så lenge jeg har fått en gitar å spille på.... Nå er lykken komplett så jeg kan holde ut 5 uker til her nede...