mandag 7. mars 2011

Trim i Tanga....





Her ser der bilder av Spa senter ala Afrika.....Det er ganske luksus å ha det her nede... her kan du få stelt håret få masasje og lakket neilene....osv...










Her ser dere treningsstudioet vårt det er også ganske luksus med trimsykkel og vekter..... Kaja trente med full tilskuer skare av nysgjerrige masaier... De er jo ikke vant til at jenter trener.....



Ja nå har vi vært her i ei uke og tia går veldig fort... på søndag brukte vi mesteparten av dagen til å jobbe med oppgaven, men på kvelden hadde vi lyst til å trimme litt. Vi fikk med oss en av masaiene ned til landsbyen for å høre om vi kunne spille fotball der nede....Han masaien som vi hadde med er prins og høyt respektert så da var det ikke noe problem at vi var jenter.. På vei ned så det jo litt rart ut da han gikk først så fulgte 20 jenter etter som et lite harem..... Ellers når vi kom ned til landsbyen ble vi møtt av en gjeng unger som ville leke og holde i handa på mzungos... de var med å ropte heia på oss og synes det var veldig gøy..... De innfødte spilte fotball uten sko og banen var vel det du kan kalle en nedslitt plen... med en del kubæsj.... Men vi jo ikke la det hidre oss..... men det var jo ganske morsomt da det plutselig kom ei høne gående midt i fotball kampen med 4 kyllinger etter seg....... Mitt lag tapte kampen....det var vel kanskje fordi en særdeles rask masai spilte på det andre laget....... Uansett var det gøy å spille fotball igjenn og få litt fart på kroppen...........










I dag har jeg brukt dagen på tropemedisin kurs... med to spesialister her fra et forskningsenter her i Tanga.... de kunne utrolig mye og jeg har forstått at det er ganske viktig å bruke tid på å få landsby folk til å være bedre på å forebygge malaria.... Når dagen var ferdig fikk jeg den kjedelige nyheten at Eilin som jeg deler rom med har fått malaria... Så nå får jeg studert sykdommen på egenhånd.......litt nærmere enn jeg synes var behagelig...


Ellers har vi hatt en liten vollyball kamp det var gøy det er en fin sandbane her og det var ikke så varmt i kveld så det gikk fint å spill..... Tenker på å forsette med det etter at jeg kommer hjem for det var jo så gøy å spille..... Merker det vel litt i morra litt stiv og støl her og det..


Til middag så vi at June var kommet frem og det var topp nå skal vi endelig komme videre på oppgavene våre.....






Ingen kommentarer: